måndag 17 maj 2010

Utelåst

I morse uppfyllde jag äntligen min femårings önskan om att få cykla till dagis, det var strålande solsken och vi susade fram längst vägarna. Det var så fantastiskt härligt att äntligen må så bra!

Vi har 19 grader på skuggtermometern och en lätt bris... precis som en perfekt sommardag.

Jag tog ut friskvård i dag och susade hem lite tidigare än tänkt, när jag och barnen landat hemma upptäckte vi att vi var utelåsta. Inte gör det nåt en dag som denna! Speciellt med tanke på att jag hittade bl.a; detta i brevlådan:
Min man var inte lika positiv så han tog en kofot och bröt upp dörren som om han aldrig gjort nåt annat. Jag är förvånad och oroad över att man kan så lätt kan öppna en låst dörr, och utan att skada den märkvärt. Vi kan tom låsa dörren efteråt, både inifrån och med nyckel!

Tur att vi just håller på att byta både dörr och lås.

5 kommentarer:

  1. Men ojdå! Vem hade låst om varken du eller mannen hade nycklar??? Borrtrollet kanske...

    SvaraRadera
  2. Det där garnet verkar väldans poplärt just nu, kanske måste klicka hem några härvor nästa gång man shoppar?

    SvaraRadera
  3. Linda; eller kanske anton... :-D

    Johanna; det är mjuuukt och jag förstår nu varför det är så poppis! Hört att det är väldigt drygt också!

    SvaraRadera
  4. Oj då, det verkar inte så kul. Tur att ni ändå skulle byta dörr och lås.

    SvaraRadera
  5. Du måste berätta vad du tycker om Respect the Spindle! Jag har funderat på att köpa den ett tag...

    SvaraRadera