lördag 22 maj 2010

Nu firar jag 11 325 besökare med utlottning!

För nån vecka sen passerade min besöksräknare 10 000 besökare. Jag hade tänkt ha en utlottning i samband med det, men jag hade svårt att bestämma mig för vad jag skulle lotta ut och hur jag skulle gå tillväga.

Nu har min räknare lagt på ytterligare nästan 1500 besökare och jag verkar få fler och fler besökare hela tiden och det glädjer mig så mycket att jag, förutom att jag dansar inombords, ställer till med utlottning x 3.



Detta ligger i vinstpotten:

1. Två nystan vitt mohair-garn, 190m/50 gram

2. En härva härligt rosa merinoangorett, 750 m/100 gram

3. Sticka, av Nina Sagulin

För att vara med i utlottningen gör du en av följande;

Kommentera detta inlägg = 1 lott

Kommentera detta inlägg + länka till tävlingen via din blogg = 2 lotter

Kommentera detta inlägg + länka till tävlingen via din blogg + lägg till dig som följare av min blogg = 3 lotter

Utlottningen är öppen för deltagande fram till den 5:e Juni 23:59, 3 vinnare dras den 6:e juni.

Skriv gärna i kommentaren vilken av de tre vinsterna du helst vill ha, jag blir också superglad om du vill skriva en kommentar om varför du läser min blogg!

Lycka till!

69 kommentarer:

  1. Monica Bergström22 maj 2010 kl. 19:43

    Hej!
    Jag är en utflyttad norrbottning och det är trevligt att läsa om ditt liv i stort och smått. Vill gärna delta i utlottning av det rosa merinoangorett det skulle kunna bli en snygg spetsstickad sjal.
    //Monica

    SvaraRadera
  2. Hello! Jag kommenterar OCH är redan följare så jag kanske kunde få två lotter? (jag är så jäkla kass på det där med länkning...).
    Hoppas många vill följa din fina blogg!
    Ha det bäst..

    SvaraRadera
  3. Hej
    Har precis tagit upp intresset av att sticka igen, det är ju så roligt, förstår inte varför man låtit bli under så många år....
    Tycker dessutom att det är jättekul att läsa om andra som håller på och stickar, din blogg är så rolig att följa, hittade hit av en slump genom att leta efter bloggare som stickar. Bloggar inte själv, tyvärr....
    Vill gärna vara med i din utlottning och skulle jag ha turen att vinna vill jag gärna vinna mohairgarnet, men tar lika gärna det rosa garnet.
    Mvh Lena

    SvaraRadera
  4. hejhej! jag vill vara med, länkar på min blogg garngrynet.blogspot.com och följare är jag ju redan;) och varför?jo för att du är så underhållande! jag skulle nog välja boken, även om det var ett ytterst svårt val!

    SvaraRadera
  5. Självklart ska man vara med! Länkar och allt!

    Vinner jag vill jag ha boken - har längtat efter den...
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag kör på tre lotter. Grattis till besökarna.

    SvaraRadera
  7. Jag vill gärna vara med i din tävling! Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha mohair-garnen!

    Kram Anna (gillandoz@hotmail.com)

    SvaraRadera
  8. åhhhh...det rosa garnet var bara heeelt underbart i färgen...
    har tyvärr ingen blogg (än) så då blir det !biljett på meg då...

    SvaraRadera
  9. Bidrar med en lott
    och det rosa garnet skulle passa förträffligt.

    SvaraRadera
  10. 3 lotter. Visst, om det räknas att jag redan är följare ;) Kanske det är detta som krävs för att få igång mig ;) Tjing

    SvaraRadera
  11. Jag vill vara med, med en lott! Vinner jag vill jag ha garn! :)

    SvaraRadera
  12. Grattis till alla besökare! Alltid god läsning här!
    Jag vill vara med! Länkar strax! Tycker det där med följare är krångligt, kanske är jag redan, annars är jag glad för två lotter!

    SvaraRadera
  13. 3 lotter vill jag gärna ha! Det är länkat från min blogg & jag följer dig via bloglovin.com! :-) Din sida är härlig helt enkelt och jag gillar att följa dina inlägg!
    Helst vill jag vinna något av garnerna - allra helst det härligt färgglada rosa!

    SvaraRadera
  14. Jo, jag läser din blogg för att du ofta skriver om intressanta saker, visar härliga bilder, stickar fina saker och skriver bra!
    Helst vill jag ha det vita garnet...eller det rosa...eller boken...hm. :-)

    SvaraRadera
  15. Hejsan! Hittade till din blogg ikväll via Cecilia, så jag kan inte säga "varför jag läser din blogg". Men jag vill gärna fortsätta att läsa om och se dina stickningar och annat :) Blir en av dina följare och länkar gärna från min blogg till dig. Vill alltså gärna vara med i din utlottning också. Du får titta in till mig om du har tid och lust. Hälsningar till dig :)

    SvaraRadera
  16. Jag vill gärna vinna något av garnen för boken har jag redan. Jag vet fortfarande inte hur man länkar, men jag är redan följare. Anledningen är att jag hittade din blogg i samband med att du skrev om din hemska huvudvärk och det urusla bemötande du fick av sjukvården. När jag väl hade hittat hit var jag fast.

    SvaraRadera
  17. Jag följer din blogg och gratulerar dig till många besökare. Skulle jag vinna vill jag helst få det rosa garnet, men jag gillar nog alla tre vinsterna.

    SvaraRadera
  18. Grattis till alla besökare! Visst vill jag vara med och ha chansen att vinna! Skulle nog helst vilja vinna det vita garnet men jag är nöjd med vilket som! Jag har länkat från min blogg!

    SvaraRadera
  19. Grattis till många besökare!!Jag länkar med bild o väljer boken om jag skulle vinna..trevlig blogg du har..Må gott =)

    SvaraRadera
  20. Grattis !
    Läser regelbundet din blogg och så klart vill jag vara med och testa lyckan.Maria F
    iafahlen@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Hej! Jag vill jättegärna vara med! Jag har länkat i vänstersidan på min blogg och jag följer dig.

    SvaraRadera
  22. Kul att du är med och tävlar hos mig. Nu hittade jag ju till din tävling också! Lånar bilden och länkar till dig, så det blir 2 lotter till mig. Det rosa garnet ser härligt ut!

    SvaraRadera
  23. Hej klart man vill vara med och prova lyckan ....hälsningar Marie
    marre71@hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Klart jag vill vara med och tävla! Jag är redan trogen följare av bloggen, jag blir alltid inspirerad av allt det fantastiskt fina du stickar, och snart har du fått mig att trilla ner i spinn-träsket också. Plus att jag alltid får lite hemlängtan till Norrland av dina fina bilder.
    Postar och länkar såklart på bloggen också! (och om jag skulle råka vinna så viskar det fina rosa garnet mitt namn, bara så att du vet =)

    SvaraRadera
  25. jag skulle gärna vilja vara med :)
    Jag följer bloggen och kommenterar (2 lotter) :D
    jag skulle helst vilja ha:

    2. En härva härligt rosa merinoangorett, 750 m/100 gram

    Tjoo! :D

    SvaraRadera
  26. Jag har precis börjat läsa din blogg, sedan någon månad tillbaka. Jag är en utflyttad norrlänning som bor i Stockholm, alltså tvärtom dig ;)
    Jag vill helst vinna boken. Länkar från min blogg också!

    SvaraRadera
  27. Jag bara älskar dessa tävlingar... Klart jag kommenterar, länkar & följer dig gör jag redan... Men vad jag skulle vilja vinna??? Det var svårt.. Jag skulle bli glad bara jag vann... Kram på dig som ordar en utlottning för oss...

    SvaraRadera
  28. Jag följer redan din blogg :) Men jag lägger upp en bild och kommenterar här, för det var ju inte dumma vinster du lottar ut!

    SvaraRadera
  29. Jag vill ha 2 lotter. Länkar i högerspalten på min blogg med bild. Hoppas på lite tur! Grattis till alla besökare!

    SvaraRadera
  30. Grattis till alla besökare! Det rosa garnet hade gärna fått flytta in hos mej!
    Jag länkar på min blogg.

    SvaraRadera
  31. Jag vill jättegärna vara med i din utlottning och jag följer dig via bloglines. Dessutom tänker jag länka från min blogg = 3 lotter.
    I första hand om jag vinner, vill jag ha det härligt rosa merinoangorett-garnet.

    SvaraRadera
  32. Hejsan

    Visst vill jag vara med i en utlottning. Det är alltid lite spännande ju :-). Jag har lagt till mig som följare av din blogg också. Alltid kul att följa en fin blog!
    Om jag skulle vinna så vill jag gärna ha något av de fina garnerna.

    ha en bra dag
    Mari G

    SvaraRadera
  33. Tävling, vad kul. Har ingen blogg men är med på en lott. Tack.
    Maria

    SvaraRadera
  34. Hej och Grattis
    Jag vill gärna vara med i din utlottning
    Må väl
    Eva

    SvaraRadera
  35. Grattis till så många besökare! Jag deltar mer än gärna på din utlottning...
    Jag länkar på min blogg och ska fortsätta läsa om dina äventyr : )
    Susanne

    SvaraRadera
  36. Grattis! Vilken härlig blogg du har. Är inne rätt så ofta för att kolla vad du håller på med. Jag är gärna med i utlottningen och vinner gärna något garn

    SvaraRadera
  37. Grattis till alla besökare!
    Jag följer dig via bloglovin, och har gjort så länge. Länkar på min blogg såklart! så jag hoppas på 3 lotter.
    HA det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  38. Hej!
    Grattis. Har en blog men har inte varit så aktiv o begriper mej inte heller på hur man "länkar" som det heter, men kanske får va med ändå
    Mikan

    SvaraRadera
  39. Hej
    jag är med - med en lott.

    mlaymark@gmail.com

    SvaraRadera
  40. Grattis till alla besökare! Hittade precis hit men kommer att återkomma. Jag har länkat hos mig, i högerspalten. OM jag skulle ha tur önskar jag vinstval i följande ordning
    1. mohairgarn, 2. rosa garn, 3. bok

    SvaraRadera
  41. Roligt med så många besökare, grattis!! Vill gärna vara med i din utlottning och länkar från min sida. Håller tummarna hårdast för boken =)

    SvaraRadera
  42. Grattis till alla besöken !
    Klart jag vill fira med dej så jag länkar hit från min blogg !

    SvaraRadera
  43. Grattis till alla besökare, vill gärna vara med och fira. Vinner jag vill jag gärna ha det rosa garnet eller boken. Länkar hos mig och tar alltså 2 lotter.

    Kram

    SvaraRadera
  44. Jag vill gärna vara med på utlottning men det här med att länka brukar gå dåligt för "gammelmoster"men gör ett försök lycka till

    SvaraRadera
  45. Jag vill självklart vara med i utlottningen och då vill jag förstås vinna något av garnerna.
    En lott blir det för min del.

    SvaraRadera
  46. Jag hoppas få 3 lotter. Hoppas det räknas att du redan finns på min blogglistan, se min blogg. Högst på min önskelista är Angorettgarnet. Annars är garn alltid av intresse. Boken har jag ju redan.
    Varför jag läser din blogg? Kan man göra annat med din presentation av dig själv? Grattis till alla besökare.

    SvaraRadera
  47. Råkar man på en tävling där man kan vinna garn så e man självklart med. :)
    Fin blogg! Hälsn. från Finland.

    SvaraRadera
  48. Hejsan! Klart jag vill vara med och se om jag vinner! Jag länkar på min blogg för att få två lotter! Om jag vinner skulle jag vilja ha något av garnerna, spelar ingen roll om det är det vita eller rosa.

    http://mammaspyssel.blogspot.com

    SvaraRadera
  49. Grattis till alla besökare! Visst är det roligt när man ser räknaren ticka på :)
    Och vilka fina vinster du lagt ut....boken står högst på min önskelista.
    Ha en härlig dag!!

    SvaraRadera
  50. Hej! Så fina priser! Eftersom jag redan har Ninas bok så önskar jag mig någon av garnerna om jag vinner!

    SvaraRadera
  51. Hej! Grattis till en fin, innehållsrik och trevlig blogg. Självklart vill jag gärna vara med och tävla. Boken är jag intresserad av. Jag har länkat: http://nallepuh.blogspot.com/2010/05/tavling.html
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  52. Hej!Grattis till så många läsare av din blogg,jag blir så glad av alla som liksom jag älskar att sticka och tycker om garn. Jag vill gärna vara med och tävla och skulle jag vinna så skulle jag gärna sätta stickorna i det rosa garnet boken har jag inte läst så den skulle jag inte eller tacka nej till.
    MVH
    stina.molin@telia.com

    SvaraRadera
  53. Hej!

    Jag vill gärna vara med i utlottningen. Tycker det är roligt att läsa om vad andra stickar och pysslar med. Jag förljer din blogg så ofta jag hinner och lägger en läng på min.

    SvaraRadera
  54. Jag älskar utlottningar, och Grattis till många besökare först och främst.
    Sedan önskar jag mig gärna boken,eftersom jag älskar att sticka och handarbeta/pyssla med allt möjligt.
    En lott!
    Kram//Tina

    SvaraRadera
  55. Jag är gärna med och tävlar om dina fina vinster! Grattis till så många besökare!

    SvaraRadera
  56. Inspirerande blogg! :) Och självklart vill även jag vara med i utlottningen. Har även länkat hit från sidomenyn på min blogg (2 lotter). Boken ligger mest i mitt intresse, men även det vita mohairgarnet :)

    Mvh
    http://pysselstund.blogspot.com/

    SvaraRadera
  57. Hej! Vilken härlig blogg och jag vill självklart vara med i din tävling och jag länkar också, så det blir 2 lotter.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  58. Grattis till alla besökare! Jag har lagt till mig som följare och så här och så gör jag ett inlägg i min blogg. :) Garnerna står högst på min önskelista av det du lottar ut!

    SvaraRadera
  59. Hej, Jag vill gärna vara med och tävla! :-)

    SvaraRadera
  60. Jag vill gärna vara med i utlottningen och har lagt en länk på min blogg också:)

    SvaraRadera
  61. Hej,jag är med på en lott.hoppas på tur gör Kerstin.

    gunnar_ydgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  62. Hej !

    jag vill jättergärna vara med och vinna.

    mvh

    Åsa

    SvaraRadera
  63. hej
    jag vill jättegärna vara med i utlottning jag vill bara säga att jag blir väldigt inspirerad av din blogg

    SvaraRadera
  64. Hej jag har ingen egen blogg,men jag följer din troget och gratulerar till mängden av besökare som tittar in hos dig.En eller två lotter kanske gör att jag har turen att vinna.Har nyss börjat sticka igen efter att inte ha stickat sen barnen var små för 20-25 år sen. Hade glömt hur skoj det var.Nu kan jag sticka av lust och inte av tvång.Mmmm.
    Elna i Romelanda elnagustavsson@yahoo.se

    SvaraRadera
  65. Vill gärna vara med och tävla :) Länkar med bild i högerspalten på min blogg och följer dig också :) Skulle nog helst vinna det rosa garnet!

    SvaraRadera
  66. Hmm... Jag var så säker på att jag hade kommenterat, men nu hittar jag ingen kommentar från mig. Om jag nu lyckas kommentera två gånger (och bara är blind just nu) så får du räkna bort den ena.

    Först och främst... Grattis till alla dina besökare!
    Jag länkade till tävlingen från min sida redan förra veckan och lägger till mig som följare av din blogg :-)
    Högst på önskelistan står boken. Jag har lånat Ninas bok "Sticka åt barnen" av svägerskan och gillar den. Det rosa garnet är nummer två på listan... mohairgarn har jag lite svårt för, det kliar :-(

    SvaraRadera
  67. Jag vill var med och tävla, länkar i min blogg också så det blir två lotter. Jag vill gärna vinna boken.
    Grattis till många besökare! Jag hittade din blogg först i dag så jag får återkomma och läsa mer.

    SvaraRadera
  68. Alltid spännande att hitta nya bloggar! Alla gör så mycket fint! Och jag vill gärna vara med och tävla :) och vinna boken! Men är nybörjare så jag har inte så mycket av varken garn eller böcker :)./Lena

    SvaraRadera
  69. GRATTIS OCH LYCKA TILL MED FORTSÄTTNINGEN!!
    Har kollat runt lite i bloggen o lovar redan nu att jag kommer tillbaka. Mycket intressant o roligt att läsa!!
    Har ingen blogg men vill gärna pröva lyckan så här det sista denna dag ;)
    Om jag händelsevis skulle vinna så är det rosa garnet mitt första val, men jag blir glad för vilket som.
    Ha de gôtt!! Kram

    SvaraRadera