tisdag 4 maj 2010

Ishbel, oblockad - men klar

Jag har många gånger tänkt (USCH)bel under de senaste veckorna. Vi har liksom inte klaffat, vilket är riktigt konstigt - jag har hittills avgudat vartenda ett av Ysoldas mönster. Men inte detta.

Den är fin, det är inte tu tal om det, resultatet kommer att bli fenomenalt. Det var bara det att mitt blod inte sjöng av glädje under processen. Jag har inte längtat efter att sticka på sjalen en enda gång och ikväll har jag tvingat mig själv att göra klar den. Den påminner lite om Citronsjals-stickningen.

Nu väntar den på bad, blockning och frisering. Det får bli morgondagens utmaning.




7 kommentarer:

  1. Den kommer säkert att bli jättesnygg, jag gillar också utseendet på Ishbel. Och har börjat på en säkert 4-5 gånger. Men varje gång så hamnar den i något hörn och så blir den liggande där. Tills jag repar upp i ren lättnad.
    Jag är också en stor Ysolda fan i vanliga fall. Rose red, Damson, Liesl - alla gick som en dans och var enormt roliga stickningar. Men Ishbel, nope. Tänker nog inte försöka fler gånger nu. Även om jag vill varje gång jag ser en färdig - den är ju enormt snygg! :)
    Ska bli skoj att se din blockad och klar sen!

    SvaraRadera
  2. :-)
    Den kommer bli fenomenal!
    Jag blir nästan lite nyfiken, undrar varför varken du eller Maria har trivts med själva stickningen...kanske jag skulle försöka? Av ren nyfikenhet!:-D

    SvaraRadera
  3. Ishbel är ett av mina favoritmönster. Den blir jättefin. När du har blockat den kommer du tycka att allt besvär var värt det. Å färgen är jättevacker =))))

    SvaraRadera
  4. Den ser väldigt fin ut, tycker jag!
    :)

    SvaraRadera
  5. Sjalmönster är som folk. Vissa kommer man överens med. Andra, inte....

    SvaraRadera
  6. Cecilia - tycker absolut du ska testa Ishbel. Jag vet många som älskar mönstret, precis som Anette.
    Jag vet egentligen inte alls varför jag inte kommer överens med mönstret, har ingen som helst logisk förklaring. Men något är det. :D

    Men testa! Det kan ju vara det roligaste mönstret du någonsin stickat - det vet man aldrig innan!

    SvaraRadera
  7. Återigen.. vakra skapelser men jag har ännu inte fattat v ad blockning är!!!!!

    SvaraRadera