onsdag 19 maj 2010

Mer översvämning







Många bybor har varit tvungna att evakuera och det pratas om frysboxar som flyter i källaren. Nu har vattnet börjat sjunka - 5 cm sedan igår, men det är fortfarande sjukt mycket vatten. De som vet säger att det inte varit så här svår översvämning just här i mannaminne.

Jag stickar långsamt vidare på Sagittaria, hon håller på att bli monsterstor, jag är lite osäker på hur jag ska lyckas blocka den när den väl är färdig. Jag har stickat chart 4 snart 3 gånger fram och tillbaka, men snart är det motorväg hoppas jag.
Jag har spenderat dagen i soliga Luleå, det var +28 och fantastiskt. Jag har bl.a klättrat i det här monstret; 4,5 m hög och dryga 20 meter lång!

6 kommentarer:

  1. Det stod om "era" översvämningar i Göteborgs posten idag, tänkte genast på dig och andra nordligt boende bloggare.
    Hoppas det sjunker undan kvickt nu och inte ställer till mer skada!

    SvaraRadera
  2. När det gäller att blocka stora saker har jag ibland tagit baksidan av soffan till hjälp... Då kan man lägga över en del över ryggstödet också, men det gäller att ingen sätter sig då ;-)

    SvaraRadera
  3. Översvämningar är inte kul! Här längs västerbottenskusten är det väl Skellefteå som drabbats hårdast. Hoppas det sjunker undan och inte lämnar så stora skador!

    SvaraRadera
  4. Översta bilden är ju så vacker!

    Tips för stora sjalar. En treetex-vägg! :-)

    SvaraRadera
  5. Här pratas det bara om översvämningar också vi har jättevarmt så man orkar inte sticka.
    Kul att åka sånt fordon
    Ha det bra

    SvaraRadera
  6. minemine/ylvasvea21 maj 2010 kl. 07:15

    Här i Kiruna har vi inte ngn översvämning att tala om, vi har just blivit av med snön... Kan tänka mig vilket elände ni har just nu, men kan inte låta bli att säga att det översta fotot var ett av de vackraste jag sett på länge.

    SvaraRadera