tisdag 13 juli 2010

15 000 besökare, nu tävlar vi igen!

I Söndags passerade min besöksmätare 15 000 besökare. När jag startade min blogg för utmaningen i So You Think You Can Knit trodde jag aldrig att någon skulle vilja läsa om mina tafflande kreativa försök, tänk så fel jag hade!

Inte ens i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle få så många bloggvänner i hela Sverige, att få knyta kontakter med generösa, kreativa och fantastiska personer som förgyller min hela tillvaro - det är den största behållningen med min blogg.

I morgon (14/7) firar jag och min man födelsedag och nästa vecka går jag på semester, för att inte tala om att det snart är stickläger! Jag har så mycket att fira att jag inte kan låta bli att dra igång en ny tävling!

Denna gång tänkte jag så här; den som vinner får ett hemligt paket - jag tänkte alltså på egen hand komponera ett litet paket anpassat efter vinnaren!
För att vara med vill jag att du kommenterar detta inlägg, du får gärna länka - men det ger ingen extra vinstchans.

I din kommentar skulle jag vilja att du berättar om dina bästa inspirationslänkar, det kan vara en blogg, en vacker sida eller vad som helst egentligen, du bestämmer! Jag skulle också vilja att du berättar om vilket hantverk som du drömmer om att lära dig!

En kommentar per person räknas och för att vara med i dragningen, som sker slumpmässigt, skall din kommentar vara publicerad senast 31/7 kl 23.59. Enkelt va?


Lycka till!


62 kommentarer:

  1. Visst är det både roligt och lite märkligt att så många hittar till ens blogg! Men din blogg är både trevlig och intressant, så jag förstår att du får besök.

    Inspiration hittar jag på så många ställen på nätet, men gillar man att sy och kvilta så är "Oh Fransson" en favoritblogg.

    http://www.ohfransson.com/

    SvaraRadera
  2. hej jag vill vara med:D

    min främsta inspiration är de personer jag möter på jobbet (jobbar i en garnaffär) dom kommer in med alla möjliga sorters idéer som liksom gnuggas av på mig sen haha!
    annars så följer jag nästan 100 bloggar tror jag, så där hittar man också en massa.. och ravelry såklart.

    men allt det där handlar ju egentligen om att det är en person som kommit på en idé som jag apar efter:D

    ett hantverk jag vill lära mig är att väva, jag gjorde en liten duk i skolan för kanske 12 år sen, men nu vet jag inte hur man gör och man ser så mycket fina saker.. jag har t.om lyckats skaffa mig en egen vävstol, men jag får inte plats med den så den får stå i min pappas garage tills vidare..

    jag hoppas på vinst och att du har det uthärdligt i värmen! Kram Linn

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad roligt med ett hemligt paket :) Vill gärna vara med i utlottningen!

    Inspiration får jag av alla stickbloggar som jag följer (och andra bloggar som jag tittar in hos ibland), Ravelry, garn-leverantörer och Barbros stickning, www.wermland.nu

    Jag stickar, väver, virkar, brickväver, syr till husbehov och testar lite annat då och då. Men skulle vilja bli bättre på dessa ovanstående hantverk och kanske lära mig nålbindning.

    Tack och hej!

    SvaraRadera
  4. Grattis!
    Visst är det kul när man inser att andra människor läser det man skriver :) När det gäller att lära mig nya saker vill jag lära mig allt!! Gärna allt på en gång, fast jag vill egentligen inte lära mig det, jag vill kunna det på en gång ju ;) Just nu drömmer jag om att lära mig spinna ordentligt på en spinnrock!

    Inspiration:
    Jag kan inte låta bli att bli inspirerad av Dödergök (http://dodergok.blogspot.com/), min underbara nya vän Veronica (http://ulligagulligasaker.blogspot.com/) är även hon en stor inspirations källa plus alla andra underbara bloggar jag följer som är alldeles för många för att nämna här!

    Mest inspirerad blir jag nog ändå av den gemensamhetskänsla som finns här i blogosfären, jag trodde aldrig det skulle vara så givande att blogga :D

    Önskar mig själv och alla andra lycka till i utlottningen!

    SvaraRadera
  5. Gratulerer med alle 15 000 og fødselsdag!

    Min største inspirasjon tror jed er alle bloggene jeg følger. Jeg har ingen egen blogg.

    Hilsen Fama, Norge

    min mail: anihaarb@online.no

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Vad kul att besökarna fortsätter att trilla in i full fart - vilket jag i och för sig inte har svårt att förstå! Jag har själv följt din blogg ett bra tag nu.

    Jag har ett helt gäng bloggar som jag följer, men några av dem som jag tycker är lite extra mysiga är:
    Dödergöks (http://dodergok.blogspot.com/), Vifflas (http://viffla.blogspot.com/) och Tootitoshs (http://tootitosh.blogspot.com/).

    I framtiden önskar jag att jag ska få lära mig att väva! I föräldrarnas sommarstuga står en vävstol och bara längtar efter att få bli använd!

    Vilken spännande utlottning! Jag brukar inte vinna, men den här gången håller jag tummarna lite extra! :-)

    SvaraRadera
  7. Grattis till alla besökare,förstår att du får många jag har följt din blogg ett tag och tycker den är så härlig.
    Jag pysslar med lite av varje men just nu har jag fastnat för stickning efter många år, skulle vilja lära mej mer om spetsmönster bla.
    Inspiration får jag av att läsa alla härliga bloggar och även ravelry.
    Jag är gärna med på din utlottning.
    Ha det så gott på semestern, ladda batterierna ordentligt.

    SvaraRadera
  8. JAg hittar nog inspiration ifrån naturen. Naturen och inifrån min hjärna... Eftersom jag är sjukpensionär och livet är enformigt så kvittar det lite vad jag stickar, huvudsaken är ATT jag stickar! Det håller mitt huvud i trim faktiskt!
    Det finns en massa jag skulle vilja lära mig men mycket sätter min sjukdom stopp för! Vi kan säga så här: Vore jag frisk så skulle jag vilja kunna måla (gör lite men, men...), dreja, spinna (ser i era bloggar och det ser kul ut!), sy, ja typ det mesta. Numera är jag glad att jag kan pyssla med mitt barn, det är glädje!!!
    Grattis till alla besökare och ha det bäst!

    SvaraRadera
  9. Hej! Grattis till alla dina besökare. Inget konstigt med din fina blogg. Brukar titta in ibland.
    Jag har gjort många olika sorters hantverk, som att sticka, virka, knyppla m.m. Men jag har fastnat för vävningen och väver nog nästan varje dag. Något som jag aldrig provat är frivoliteter, som skulle vara roligt att testa.
    Min inspiration hämtar jag mest från naturen och växter där. Kan också se något hantverk i annan teknik och översätta det till vävning. Jag gör mina egna mönster till 99%.
    Jag är gärna med i din överraskningstävling.
    Önskar dej en fortsatt skön sticksommar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Grattis till så många besökare!

    Jag inspireras av alla möjliga ställen - bloggar men framför allt från Ravelry där man kan hitta de mest fantastiska saker - ofta hmanar jag där via någon länk och sedan tittar jag vidare vad personen mer har gjort eller snubblar in på någon annan som stickat samma och sen vad de mer har gjort.

    Jag skulle gärna vilja bli bra på tvåändsstickning men det har jag bara provat på än och det får nog bli senare -spinna verkar också roligt så det skulle också vara kul!

    SvaraRadera
  11. Jag vill gärna vara med. Jag hittar min inspiration på Ravelry och diverse bloggar (stickning: Dödergök, Clara stickar, Ilsefin, barnkläder: OttoPippi och Strömming) samt min underbara syjunta som jag inte vill leva utan. Det som står högst upp på önskelistan över att lära sig nu är att spinna på slända, så för tillfället är det sådana sidor jag dras till.

    SvaraRadera
  12. Hej! Min inre inspiratin hittar jag hos Solstrålen.. http://solstralen.zoomin.se/blogg.html
    Men annars är Lion Yarn och ravelry mina främsta garn inspiratiorer... Då flödar lyckan.. Jag önskar att jag skulle klara av att slutföra alla projekt jag påbörjar.. men helst av allt skulle jag vilja kunna klara av domino stickning..

    SvaraRadera
  13. Grattis till 15000! Visst är det härligt att så många läser det man skriver, även om jag inte har i närheten så mycket besökare. Kan bero på att jag uppdaterar för sällan :-P

    Min främsta inspirationskälla är mina stickvänner. Och så Ravelry förstås. Och alla trevliga bloggar jag läser.

    Jag vill lära mig väva. Och snart ska det bli verklighet, för jag har köpt en liten vävstol :) Drömmen är att väva av handspunnet garn, men det dröjer nog ett tag innan jag vågar mig på.

    SvaraRadera
  14. Grattis till alla dina besök! Det är ju väldigt spännande med en tävling! Jag får allra mest inspiration när jag tittar och klämmer på mina garner. Sen får jag också en himla massa inspiration av alla bloggare, men garnet är nog ändå viktigast för mig. Jag virkar ju mest, men stickar också, och broderar och syr. Det jag skulle vilja göra, eller testa på är att väva, det hade varit häftigt! Hoppas du blev nöjd med min kommentar :-)

    SvaraRadera
  15. Grattis till 15 000 besökare på bloggen och din födelsedag! Jag vill gärna vara med i din utlottning. Inspiration får jag från flera trevliga stickbloggar, Ravelry och så mina fina stickvänner förstås :-)
    Jag stickar, virkar, syr, spinner och testar olika hantverk då och då.
    När det gäller att lära mig nya saker vill jag lära mig allt!! För att nämna några skulle jag vilja lära mig tvåändsstickning, nålbindning, växtfärgning och vävning (har ärvt vävstolar men kan inte sätta upp en väv).

    SvaraRadera
  16. Hejsan! Jag vill oxå gärna vara med här på ett hörn! Jag har massor av länkar som jag följer,och alla ger mig inspiration till olika projekt. Har faktiskt svårt att välja en speciell. Ravely och Elann är sidor jag brukar vara in på.
    Men ett hantverk jag skulle vilja lära mig är faktiskt att dreja. Eller att snida kanske. Det finns så mkt att det blir svårt att välja. Men en sak har jag lärt mig som jag föresatt mig: Att knyppla! Jag bara älskar spetsar!

    SvaraRadera
  17. Jag vill också vara med.
    Jag hittar ofta inspiration på andras bloggar och sen även på stickkafé.
    Jag ska lära mig nålbindning i vinter.Det är många av mina vänner som kan det och jag brukar säga att jag har det roliga kvar. Men nu ska jag nog ändå försöka.

    SvaraRadera
  18. Grattiiis till en fantastisk blogg, och alla födelsedagar och allt vad det nu va. :)

    Jag inspireras mycket av alla bloggar jag läser, men jag drar också inspiration från naturen. Jag tycker om färger som påminner om löv (alltså allt från rött-orange till djupaste grönt), och bär (rosa-blått-svart). Grönt sägs vara en helande färg, och det verkar stämma, för att jag dras till mycket grönt just nu.
    Jag inspireras också av Project Runway. :P Jag sitter där och tänker att "Gud va läckert! Det där borde man kunna göra i stickat på nått sätt.." och sen börjar jag rita och räkna och... Ja. Längre än så har det inte kommit än. ;)

    Jag skulle så gärna vilja lära mig väva. Min farmor var chef på Hemslöjden från så länge jag kan minnas tills hon gick i pension för några år sedan, och hon var också aktiv i vävstugan i stan. Jag har alltid tänkt att det skulle vara ett så bra sätt att få ut lite aggressioner på. Och sen kan man ju använda resultatet till så mycket! :)
    Jag vill också bli en fena på flerfärgsstickning. Men där tryter tålamodet.. :P

    SvaraRadera
  19. Grattis till succén med din blogg!

    Min inspiration kommer från alla dessa kreativa människor som är så duktiga på det de gör. På senare år har jag varit frälst på lapptäcken, och det är Kaffe Fassett, och hans känsla för färg och form, som har varit min största källa till inspiration.

    Nyligen har jag också börjat med att göra kort och hittat inspiration i många fina bloggar, bland annat http://simmcards.blogspot.com/ och http://rimna.blogspot.com/ och det är något som jag skulle vilja lära mig mer om.

    Kram Outi

    SvaraRadera
  20. Grattis till så många besökare till din blogg! Jag är en sann stickerska och försöker nu förbättra min virkning :-) Jag surfar runt på ett 40-tal bloggar varje dag, men min favorit är Medeas värld för se hon syr också - precis som jag gör ;-)
    Må gott, Stickenickan

    SvaraRadera
  21. Jag är också gärna med och tävlar om paketet.
    Mina främsta inspirationssajter är nog de flesta som har med stickning att göra. Jag blir även otroligt inspirerad av alla de som gör fina bloggar om sömnad av olika slag. Dock är jag usel på att sy så det blir nog inte så mycket av den varan tyvärr...
    Jag brukar även inspireras av medeltiden och alla de som gör fina medeltidskläder. Då är www.sca.org en bra sajt att lulla runt på.

    Jag skulle gärna vilja kunna sy mina egna kläder och då främst kjolar och klänningar. Just nu letar jag efter ett bra mönster som till och med jag skulle kunna klara av. =0)

    SvaraRadera
  22. Jag är gärna med och tävlar om en överraskning! Så spännande!

    Den jag hittade till allra först, när jag började blogga, var Skaparstigen som virkar fantastiskt fint och i härliga färgkombinationer. Jag är fortfarande inspirerad av henne, trots att hon lade ner sin blogg för ca 6 månader sedan.

    Just nu är jag inne i väsk-ekorrhjulet, och då är väskor jag ser ute på stan något som jag tittar extra på. Ser jag en snygg väska, försöker jag lägga på minnet detaljer som skulle kunna vara användbart när jag syr.

    Jag har börjat sy lite kläder till mina tjejer, men jag skulle vilja kunna titta på en fin klänning jag ser, och sedan kunna gå hem och sy en som ser likadan ut. Det kan jag inte! Men det finns många fantastiska bloggare som är helt otroliga på att sy kläder till sina egna och andras barn. Det är något som jag skulle önska att jag också kunde göra.

    SvaraRadera
  23. Grattis till otroliga 15000!!! Jag har en bra bit kvar till dess. Min största inspiration är alla fina kläder jag ser på människor runt om kring mig samt de 60talet sybloggar som jag läser (kika in i min blogglista på min blogg).
    Inspireras också en massa av bilder från 50-60-70 talet!
    Vill jättegärna lära mig att sticka annat än räta och aviga maskor på en rad. Har inte lyckats tillverkar nåt genom stickning hittills.

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Grattis till en fin blogg och till alla dina besökare.
    Min bästa inspiration är garanterat Ravelry! Den är livsfarlig...! :-) En blogg som ger mig mycket, inte bara stickinspiration, är en dansk blogg av Liselotte (http://www.slagtenhelligko.dk/), rekommenderas varmt!
    En stor önskan jag har är att lära mig spinna. Jag har försökt, men det blir bara rena kaoset, men jag ska försöka igen.
    Ha´ det gott i värmen!
    //Annika

    SvaraRadera
  25. Jag vill gärna vara med och tävla!
    Började för ett tag sedan att läsa miastick.blogspot.com och blev mycket inspirerad att ta upp stickning igen!
    dessutom har jag nu börjat virka också.
    Jag skulle gärna lära mig att måla bättre.

    //Jessica

    SvaraRadera
  26. Grattis till alla besökare och grattis på födelsedagen! (-arna!)

    Nu har jag tänkt och tänkt och tror att jag liksom samlar på mig intryck överallt och så poppar inspirationen liksom upp allteftersom eller i fruktansvärda, ohanterliga sjok och består av små och stora bitar från olika håll, bloggar, böcker, människor jag möter och deras kläder och affärer!

    Men jag vet hur jag liksom halkade in på stickning mer på allvar och det var när jag googlade efter beskrivning på en rastamössa, dottern ville ha, och så hamnade jag hos Barbro Wilhelmsson i Värmland. Hennes sida läste jag in till sista kommatecken förra våren och väntade som en rastlös höna på nästa inlägg! Hatade när hon åkte på semester! :-)

    Just nu är jag nöjd med stickning, spinner med mina sländor och tänker ta itu med spinnrocken till hösten, vilar gott i detta just nu, brinner stilla och fint som en brikett! :-)

    SvaraRadera
  27. Mina största inspirationskällor är alla fina bloggar där ute. Jag sitter nästan varje dag och surfar efter nya sybloggar och sitter och inspireras till att göra nya saker hela tiden. Jag tycker även om att gå och titta på folk när jag är ute, man kan få så mycket inspiration hos andra människor.

    Jag skulle vilja lära mig att virka bättre, jag kan virka, men jag är inte bra på det. Utöver det så har jag provat på och kan det jag vill kunna så jag är ganska nöjd :)

    SvaraRadera
  28. grattis till dom 15000 :))

    jag får inspiration från mina norka gener,ravelry,alla dessa underbara bloggar,tidningar och vardagen :)
    när jag blir stor och har lite mera tid så vill jag lära meg spinna och väva,det ser så roligt ut :)

    Mary-Ann

    norrskan68@hotmail.com hmm...måste fixa en egen blogg under semesteren...

    SvaraRadera
  29. Grattis till alla besökare.
    Jag inspireras av många av alla de bloggar jag följer, svårt att bara välja en, men http://www.wermland.nu/Stickning/ är bra.
    Jag skulle gärna vilja lära mig krokning ordentligt. Ska försöka hitta någon kurs till hösten.

    SvaraRadera
  30. Grattis!

    Är man inne på en blogg så hittar man nästa osv
    och alltid hittar man ett guldkorn

    SvaraRadera
  31. Hej och grattis till alla besökare, de är alldeles fantastisk så mycket folk man får kontakt med över nätet.
    Jag började med de här (bloggar och sånt) för tre-fyra år sedan, hittade en sjal på en bild och letade efter mönster, tack vare de gick jag med i Sticka och hittade Stickamera och sen var jag fast.
    Som inspiration är de nog om man inte räknar med bloggarna så är de Knitty.com dom har mängder med roliga och inspirerande mönster.

    Jag gick med på en lista Stick i väst (SIV), där såg jag hur Grötö-festen växte fram och hur skoj dom hade där, nu har jag själv varit med på festen och träffat så många bloggare och andra stickkändisar.

    Jag hoppas att jag kommer att lära mej Frivoliteter, har en god stickvän som är väldigt duktig på de och hon har lovat mej att försöka lär mej de.

    Ha de riktigt gott i sommar och Sticka Lungt.
    Eva.

    SvaraRadera
  32. Hej! Grattis till så många besökare!

    Jag måste säga att den bloggen som jag fått mest inspiration genom är Attic24 (http://attic24.typepad.com/weblog/). Där är det så mycket härliga färger och massa "mysigheter", och tack vare Lucy som har bloggen, har jag virkat i snart två år, och gjort massor av fint, om man får säga det själv:)

    Jag kan sticka "vanligt", men skulle väldigt gärna vilja lära mig att sticka mönster, som t ex "fair isle".

    Ha en skön sommar!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  33. Så spännande med överraskningspaket!
    Min stora hobby är att gjuta i betong men har återupptäckt HUR kul det är att både virka och sticka. Just nu gärna i ull och maskintovar.
    Hittade hit genom en annan blogg. Just så försvinner jag ut i cyberrymden allt oftare. Från den ena bloggen till den andra! Därför har ingen särskild inspirationsblogg...
    Grattis till ditt stora besöksantal! Har länkat från min blogg:)
    Välkommen att titta in hos mig:)

    SvaraRadera
  34. Min inspiration är alla bra bloggar som man läser på nätet!!

    Något jag vill lära mig?
    Tja...Näverslöjd är en dröm men...

    SvaraRadera
  35. Grattis till dina 15 000 besök! Du har en jättefin blogg, kul att hitta hit! Jag vill gärna prova min lycka här ;)
    Vad jag inspireras av... ja alla dessa fantastiska bloggar som finns där ute. Vill inte nämna någon speciellt. Och så Ravelry förstås, där hittar man alltid något nytt ;)
    Vad jag skulle vilja lära mej, jo att spinna!
    Håller på att övertala en fd arbetskamrat som har spunnit mycket kaninull att hon ska lära mej ;)

    SvaraRadera
  36. Mina främsta inspiratörer är mina barn. Jag tycker om att sy, virka och sticka till dem. Inte i första hand kläder utan annat skoj. Sticka är jag extrem nybörjare på. Jag är inte så bra på att göra saker efter eget huvud utan behöver bra mönster för att det ska bli bra.
    Jag skulle vilja lära mig att väva - men var skulle vävstolen få plats? Och så skulle jag vilja lära mig att snickra ordentligt, det finns så mycket man skulle kunna göra då.

    Speciell webbsida som inspirerar är faktiskt Panduros sida just nu, men det varierar.

    SvaraRadera
  37. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  38. Ooo, vad kul! En av de bästa sidorna är nog En kreativ liten blogg! Jag skulle vilja lära mig att virka blommor och spets!

    Kolla in min tävling på min blogg!!

    Ha det bra!
    Maja/Virkans amigurumi

    SvaraRadera
  39. Grattis till de många besökarna! Förstår att det är fler än jag som gillar din blogg och givetvis vill också jag vara med i utlottningen.

    Jag hämtar inspiration från olika bloggar och Ravelry, så klart. Man hoppar från en sida till en annan, följer olika "trådar" och plötsligt upptäcker man att flera timmar har gått.

    Själv skulle jag vilja lära mig tvåändsstickning för det är så väldigt vackert. Hoppas en gång kunna gå en kurs för att lära de första grunderna.

    Ha det så gott och lycka till med de nästa 15tusen!

    SvaraRadera
  40. Hallå där tjejen!

    Mina bästa inspirationslänkar är:
    Projects by Jane: http://projectsbyjane.blogspot.com/
    En tjej som har pippi på att sy väskor. Jag är ingen väskmänniska, men det är kul att se att man kan göra riktigt snygga saker själv där hemma, bara man övar lite. Eller mycket. :)

    Smoking hot neeles:
    http://yarnloopie.blogspot.com/
    Spinnande och stickande tjej. Med hundar. Det är väldigt mycket hundbilder, men om man bortser från det finns det en hel del fina handspunna garner också.

    Det händer att jag går in på Flickr och bara söker på något för att se alla fina bilder på saker som folk har gjort. Det är väldigt inspirerande. Den här sidan är en bra början: http://www.flickr.com/photos/miainspiration/

    Hantverk jag vill lära mig? Jag vill lära mig att sy! Egna kläder, tack. Min kropp är inte riktigt designad efter standardmåtten och jag inbillar mig att jag hade kunnat sy mig saker som passar om jag bara visste (vågade) hur man skulle göra.

    SvaraRadera
  41. Jag får erkänna att jag oftast hittar min inspiration i REA-korgar... det är liksom enklare att utgå från något begränsat (några nystan, en stuv) och hitta på vad det kan bli. Överflöd kan ge mig total blackout.

    Annars kollar jag självklart bloggar, tidnigen hemslöjden och vad folk på stan har på sig.. :-)

    Jag har snart spunnit i en vecka, så det vill jag självklart utveckla i framtiden. Samt sätta igång min stickmaskin! Och lära mig overlocken bättre... hm, en sak i taget! Jag kommer dock att ha fullt upp tills jag blir pensionär känns det som, och aldrig ha tid med nålbindning igen (hu vad jag inte gillade det)!

    ... just det, jag vill gärna vara med och tävla!
    //Anna

    SvaraRadera
  42. Vill gärna var med i din tävling.

    Min stora inspirationskälla är Ravelry utan någon som helst tvekan. Stickar konstant men skulle vilja lära mig luffarslöjd, det står högt upp på min måste göra lista.

    Kram

    SvaraRadera
  43. Jag glömde ju The Garden Bell! http://thegardenbell.blogspot.com/
    En helt otroligt inspirerande blogg med virkade grejor. Du behöver inte ens gilla virkat för att falla för den :)

    SvaraRadera
  44. Jeg blir med! Link ligger på min blogg:

    http://minlillerosaverden.blogspot.com/

    SvaraRadera
  45. Grattis till alla besök! =) Självklart vill jag oxå vara med och tävla! Jag hämtar inspiritation från många håll; kan vara en bild men även barndomsminnen (böcker, filmer, platser). Men förstås oxå från alla fantastiska och kreativa bloggar som finns. Den absolut allra första jag följde var Rättvisa Barn, av henne lärde jag att naturfärger är inte alls tråkiga på barnkläder :)
    Skulle vilja lära mig att virka men även att väva eftersom det står en vävstol hos min mormor o väntar på mig...

    SvaraRadera
  46. Grattis till allt! Visst vill jag vara med, ett hemligt paket låter spännande! Jag inspireras mycke av allt möjligt jag ser när jag surfar runt bland bloggarna men om jag ska nämna en sida så är Barbros sida fin med många mönster http://www.wermland.nu/Stickning/ JAg har köpt hem tänger och tråd och hoppas kunna lära mig Luffarslöjd.

    SvaraRadera
  47. Jag får gratulera till alla besökare. Jag vill gärna vara med i din utlottning. Det kan inte vara bättre än en överraskning bestående av ett hemligt paket.
    Min önskan är att kunna skriva bättre i min blogg. Beundrar alla skrivande och hantverkande bloggare. Jag väver mest, men nu sommartid kommer både virkning och stickning fram. Önskar även att jag kunde skriva bättre i min blogg, nu fotar jag mest.
    Min inspiration får jag dels från mina vävelever, men även numera av att titta runt på alla fina bloggare som kan allt möjligt av hantverk. Lycka till med fortsättningen. MalinSj

    SvaraRadera
  48. Visst är det kul när man passerar de "magiska" talen!? Jag pysslar med det mesta, i de flesta material och blir på så sätt inspirerad av allt möjligt runt omkring mig. Ofta bestämmer jag mig för att ha "upptäckarglasögonen" på under en stund när jag är ute (i stan eller naturen, det spelar ingen roll). Jag tittar då ofta efter former eller mönster att kunna omarbeta eller ta tillvara på. Det kan vara ett visst mönster som framträder i färgerna på mossan på en sten, eller formen på en knotig trädgren.

    Lika ofta anväder jag mig av nätet och googlar vissa ord som leder till det ena som sedan ledertill det andra. Museer och deras hemsidor är också en skatt som besöks emellanåt.

    Jag känner att det blev lite rörigt i mina tankar, men det är ungefär så min inspiration fungerar. Massor av olika intryck som blandas och lagras i huvudet för att sedan helt otippat hoppa ut en dag som en produkt av något slag... (Inte helt olikt haschtomten jag skrev om hos mig tidigare...)

    Som det ser ut nu ligger jag i startgroparna för att lära mig knyppling-anmäld till kvällskurs och allt, annars har jag alltid hyst en dröm om att få lära mig att jobba med lera...

    SvaraRadera
  49. så trevlig du skriver!
    jag läser gärna den här bloggen, blir påmind om de goda saker man kan göra för sig själv för att må bra, mycket inspirerande:
    http://mejochmitt.blogspot.com/
    jag har länkat från min blogg

    SvaraRadera
  50. ja just ja! ett hantverk jag skulle vilja lära mig: sy/behärska symaskinen, få en bit tyg att bli något.

    SvaraRadera
  51. Hej, inspirerad blir jag av alla bloggar, men skulle jag välja en där jag nästan alltid hittar ett läsvärt ord eller en fin kofta eller sjal är det: http://levarlden.blogspot.com/
    Annars är det oftast genom att jag hittar ett garn, funderar lite, ser ett mönster, tänker lite till, kollar in ravelry-möjligheterna kring mönstret eller garnet och sedan tänker lite till... som mina idéer blir till riktiga, verkliga projekt.
    Jag skulle vilja lära mig att tälja.

    SvaraRadera
  52. Grattis till alla besökare... man inne på en blogg så hittar man nästa osv
    och alltid hittar man ett guldkorn.
    Jag vill delta i utlottningen av hemligt paket.....älskar paket!

    SvaraRadera
  53. Grattis till 15000 besökare. Min inspirationskälla är alla de bloggar jag läser. Jättekul att se vad andra gör och hur fint det kan bli. Bloggar som Attic24 http://attic24.typepad.com/weblog/ och By Elizabeth Cat http://byelizabethcat.blogspot.com/ är fina färgklickar i bloggdjungeln. Det som jag skulle vilja lära mej nu är krokning, har även planerat att försöka mej på att sy ett stort franskt/romatiskt inspirerat lapptäcke.

    SvaraRadera
  54. Hej, jag vill gärna vara med på din utlottning!

    Mina stora inspirationskällor är alla fina bloggar som finns, men blir även inspirerad av 40- och 50-talets mode och stickningar.

    Ett hantverk jag skulle vilja lära mig... fritt broderi och knyppling skulle nog vara nåt att prova, men jag skulle nog vilja lära mig att slöjda i färskt trä.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  55. Min største inspirasjon er min lille prins på 6 måneder. han gir meg lyst til å strikke flotte ting til han, og det er så fint når han får ting på som jeg har laget!
    Ellers finner jeg masse inspirasjon på blogger - deriblandt din!

    Klem fra Hilde

    SvaraRadera
  56. Wow! Ja, jag vill gärna vara med i utlottningen :))

    SvaraRadera
  57. Jag vill också vara med i din spännande utlottning! Och grattis till så många besökare!

    Jag inspireras av Ravelry och alla kreativa bloggar som finns. Men uppladdning (och även viss inspiration) hämtar jag från att vara ute i naturen. Jag skulle vilja lära mig svarva i trä! Tyvärr har jag inte plats för en svarvmaskin :-) Eller att dreja.

    Ha det bra.

    SvaraRadera
  58. Hej ! Jag inspireras bland annat av dig! och andra stickbloggare. Ravelry är ett fantastiskt inspirationsforum och sen har jag lyssnat mig igenom ALLA Brenda Danes Cast On- podcasts. Jag har precis börjat lära mig handqvilta. Jag broderar också och gillar allt tex´tilt hantverk. En vävstol och kurs i vävning önskar jag mig. Ha det bra!

    SvaraRadera
  59. Hej
    Jag är ganska ny i bloggvärlden, men oj vad man kan inspireras och hitta roliga projekt att sätta klorna i. Jag har sytt kläder, broderat och stickat under en längre tid men har oftast tagit färdiga mönster från tex www.garnstudio.com eller affärer som www.strikk.se www.ullcentrum.com www.solkustens-spinnverkstad.com

    Jag ser verkligen fram emot att upptäcka bloggvärlden mer. Jättekul att läsa din blogg.

    Jag skulle vilja kunna spinna eget garn, lära mig att väva och bli bättre på att virka.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  60. Grattis till så många läsare på din fina blogg. Vill gärna vara med och ha chansen att vinna ett hemligt pris!
    Inspiration i massor får jag från alla fantastiska bloggar. Ett besök på en blogg leder vidare till nästa och nästa och nästa... Men den allra största källan till nya idéer måste nog vara Ravelry. Så mycket spännande, vackert, sanslöst, märkligt och inspirerande!
    Finns så mycket jag skulle vilja lära mig, men vävning är det som står näst på tur. Fick min farmors gamla vävstol och längtar till den dag jag känner att tiden räcker till för att montera ihop den och omsätta mina teoretiska kunskaper i handling. Finns så mycket vackert och användbart man kan göra med en vävstol.

    SvaraRadera
  61. Hejsan! Tyvärr har jag svårt att ange någon särskild länk som inspirerar, det kan vara en fotoblogg ena gången och en broderi- eller stickblogg en annan gång. Jag tittar dock ofta på Contemporary embroidery och Spirit Cloth som är underbara!
    Vad jag skulle vilja lära mig är att fördjupa mig i någonting riktigt ordenligt, jag är en sån där duttare som kan lite om väldigt många hantverk. Skulle kanske kunna tänka mig att karva trä någon gång eller varför inte smide. Men jag vet ändå att det är textilt som är mitt element!
    Tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera