måndag 5 juli 2010

Den varma sommartid...

Jag tröttnade på att bära min matlåda till jobbet i diverse plastpåsar från kända matvarubutiker och bestämde mig för att slänga ihop en betydligt mer varaktig, miljövänlig och snyggare version.


Idag hade jag paket från Singapore i brevlådan, min efterlängtade våg är äntligen här. Den har ett register från 0,1-1000 gram och jag älskar den redan. Jag har snart vägt allt jag har i huset!

Slutligen tog jag ytterligare en tango med symaskinen, molnmössor denna gång. Två i storlek ca 9-12 månader och en i storlek 5-6 år. Den minsta till barnbarnet, de andra två blev till av bara farten! Edit; Om någon är intresserad av att köpa en molnmössa i strl 9-12 månader eller 5-6 år, maila mig på honsomstickar@gmail.com. Pris 100 kr styck.


Nu ska jag dricka ett par liter is-vatten och flämta lite i värmen.

6 kommentarer:

  1. Tja, jag har förmånen att vara gift med en man som har en barnkull sedan tidigare och hans dotter blev mamma i dec 09, så då blir jag (om än en väldigt ung) bonusmormor. Men eftersom det inte finns halva människor eller halva åtaganden ser jag på Lily som mitt barnbarn! :-D

    SvaraRadera
  2. Helt rätt att du anser att Lily också är ditt barnbarn du är ju hennes bonusmormor. Barn har behov av att de vuxna i sin närhet kan känna sig delaktiga i form av bonusar

    SvaraRadera
  3. Trevlig kasse! Visst är det trist med plastkassar :-(
    I vintras köpte jag en liten jeanskasse med färgglada broderier och applikationer när vi var i London, precis lagom stor för mina matlådor. Men på senaste tiden har jag upptäckt att den är precis lagom stor för en liten stickning eller virkning. Så nu har handarbetena kidnappat matlådekassen. Å andra sidan ska jag ju vara mammaledig nu så jag behöver ingen matlådekasse på ett tag :-)

    SvaraRadera
  4. Det förklarar saken... Jag satt och räknade på fingrarna och fick inte alls ihop det :)

    SvaraRadera