lördag 3 juli 2010

Western Farm

I morse packade vi bilen med barn och körde till Western Farm i Boden. Western Farm är en äventyrspark där man tas tillbaka i tiden till vilda västern som den var år 1879, med en helt unik och autentisk miljö och med skådespelare som levandegör myten och historierna om The Wild West.

När vi klev in genom dörrarna ven pistolskotten i luften, banken hade just blivit rånad och barnen fick så småningom vara med och jaga banktjuven. Våra barn var skräckslagna! Till en början... Efter ett besök i Souvenir-shoppen blev de fullfjättrade Cowboys!

Western Farms styrka är dess interaktivitet, skådespelarna är hela tiden ute bland besökarna och rätt var det är kan man bli utmanad på en duell eller en yxkastar-tävling.

Schemat är fullspäckat hela dagen med The Wild West Show:

Linedance-kurs, besök på Indian-ön:Ett besök i nybyggarlägret, Guldvaskning;

Saloon-show, Bullriding, hästridning och mycket, mycket mer! Där fanns t.ex en liten djurpark med bl.a. djur som ligger mig varmt om hjärtat.


När jag har läst om Western Farm innan har det varit blandade åsikter och framförallt om att det är dyrt där. Min erfarenhet var det motsatta. Priserna var riktigt humana för att vara på en sådan plats och det finns möjlighet till att ta med sig picnic.
Mitt enda tips är att ta med hörselproppar eller hörselkåpor till barnen eftersom det både smäller och pangar högt. Men glömmer ni dem gör det inget, det finns gratis i entrén!
Western Farm var en upplevelse både för barn och vuxna, vi hade det fantastiskt roligt! Jag skrev tidigare en lista på platser att besöka under sommaren 2010, jag stryker nummer två idag.

4 kommentarer:

  1. Om jag var skådespelare skulle jag vilja sommarjobba på en sådan plats! Det finns förstås en story som upprepar sig men barnens närvaro måste ju ändra allt precis hela tiden.
    Ni verkar ha haft en härlig dag!
    På kylskåpet i stugan sitter en lista som sonen gjort med 45 (fyrtiofem!) utflyktsmål i närområdet, vi har strukit 3 hittills! :-)

    SvaraRadera
  2. Trodde det bara fanns i småland men så kul att det finns fler alternativ. Jag gillar ju sådana anläggningar där man får vara delaktig och inte bara gå runt o titta, så det där är ett ställe jag ska lägga till i min lista för besök med barnbarn framöver.

    SvaraRadera
  3. Jasså, dom fick fast dig till sist. ;-)

    Måste vara ett himmelrike om man är i dina pojkars ålder. Kul!

    SvaraRadera
  4. Härligt! Och du blev fast ser jag! Har du inte lärt dig att man ska inte råna banker? ;)

    SvaraRadera