måndag 19 juli 2010

Semesterpyssel

Nu har semestern börjat, vi startade i stil med lång sovmorgon, frukost på altan och sen har vi pysslat hela dagen eftersom vädret varit ganska instabilt och blåsigt.

Jag har sytt en liten necessär. Första gången jag sydde blixtlås på väldigt länge och jag stötte på ett mindre problem, nämligen att symaskinen jag lånar saknar fot för blixtlås. Det gick ändå, men blev inte så bra som jag hade önskat. Fifilurar på andra smarta modeller i väntan på Nolia-mässan och förhoppningsvis ett bra pris på en drömmaskin.


Min femåring har fått sin första lektion i stickning och han tyckte det var riktigt roligt. En naturbegåvning om jag får säga det själv!


Han insåg fort att det gäller att hålla tungan rätt i mun!
Efter första avslutade kursen och hans första "jag ska bara sticka ett varv till" sa han;

"Mamma, jag kommer sticka så många sjalar till mormor att det är likabra att du köper egna stickor till mig. Men du behöver inte köpa något garn, för det kan jag spinna själv!"

10 kommentarer:

  1. Å så underbart med din naturbegåvning till son :)

    SvaraRadera
  2. Inte dåligt!!! Min flicka har försökt lära sig men hon kan inte slappna av i händerna så hon stickar alldeles för hårt... Nu har jag köpt stick-ringar till henne istället, det går lika bra :-)

    SvaraRadera
  3. Wow - vilken fantastiskt duktig son du har!

    SvaraRadera
  4. Ha ha, mammas pojke eller? Låter störtskönt! Och jag gillar den lilla väskan. Önskar jag också kunde!

    SvaraRadera
  5. Äpplet faller inte långt från trädet, som man brukar säga, det verkar ju stämma. Ja de är får härliga de där små. Ha en härlig semester.

    SvaraRadera
  6. Vilken duktig son du har!
    Och tack att du är med min utlottning!
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  7. Superfin liten väska! Om dragkedjan inte sitter helt perfekt så är nog du den enda i hela världen som vet! :-)
    Han ser så fin och rakryggat koncentrerad ut där han sitter, din pojk. Fint att se!

    SvaraRadera
  8. Så mysig kille du har! Har också sytt några sådana necesserer och dom gav mersmak! HAr virkningar i mina.

    SvaraRadera
  9. Vilken söt necessär du sytt! Och en sådan duktig liten femåring, som vill ha egna stickor och spinna eget garn!! :)

    SvaraRadera