fredag 16 juli 2010

En klänning till Lily 2

Först av allt vill jag börja med att tacka alla er som redan kommenterat i min tävling, först till alla dem som inte tidigare kommenterat hos mig, så jag har kunnat hitta även till er och sedan för alla inspirerande tips jag fått! Keep em coming.

När det varit för varmt för att sticka har symaskinen varit den som fått jobba. Jag hittade ett sött mönster på en liten singoallaklänning i ett magasin som jag bestämde mig för att sy till Lily. Tyvärr var inte mönstret så bra (eller så var det jag som inte förstod) så jag använde mig av grunden och sen fick jag ta till eget huvud.

Jag tror inte att klänningen skulle överleva en kritisk granskning, men jag är supernöjd! Jag hoppas att den passar på den tilltänkta damen så småningom.



När jag avslutat klänningen i går, sydde jag en väska som present till en av mina kollegor som tack för en fantastisk lunchbjudning igår. Väskan är i enkel ofodrad modell utan innerfack, tillklippt med ögonmått och med avsydda hörn. Men jag är nöjd och jag tror mottagaren också blev nöjd. Kanske en plastpåse mindre som kommer vara i omlott?

Bilderna är tagna sent på kvällen i bedrövligt ljus, men de får vara med ändå. Jag jobbar på good-enough. Nu är jag om möjligt ä n n u mer sugen på en ny fin, fancy symaskin á la en månadslön. Men jag skulle nog också vilja ha en overlock... Vad har ni andra för symaskiner? Vad skulle ni rekommendera om ni skulle köpa en ny i dag?

1 kommentar:

  1. Hm, jag vet nog vilken symaskin du vill ha! :-)
    Jag har en bra sedan länge men kan inte själv sy, så jag råder inte i denna fråga! Superfin klänning!

    SvaraRadera