fredag 16 juli 2010

Sockar till en femåring

Förra året stickade jag barnvantar under sommaren, i år verkar det bli sockar. Men en lån och kall vinter kan man nog aldrig ha för många par ullsockar till barnen. För att inte tala om att barnens fötter växer i chockerande hastighet.

Jag satt och fnissade för mig själv när jag avslutade femåringens sockar och såg framför mig hur hans små fötter skulle drunka i de stora sockarna. Tji fick jag...


Jag avslutade sockarna med att brodera hans initialer för att hjälpa förskolepersonalen att hålla reda på vem de tillhör.

5 kommentarer:

  1. Fint! Nu får vi hålla tummarna för att fötterna inte växer fortare än att han kan ha den i vinter också.

    SvaraRadera
  2. Väldigt tjusiga och smart med initialer.

    SvaraRadera
  3. Förra sommaren stickade jag på ögonmått till sonen, han fick dem inte ens på sig...och nu kan jag mäta på mig själv, förstår inte när detta hände?! :-)
    Är det verkligen fler barn på dagis som har så fina strumpor?

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Jag har blivit så sugen på att sticka sockar på sista tiden, hoppas barnen vill ha några :-)

    SvaraRadera