torsdag 22 juli 2010

Delrapport från ett regnigt semesterparadis

Ett härligt semesterlugn (nåja, så lugnt det nu kan blir med två vilda Cowboys i huset) har lagt sig hemma. Jag har min mamma här på efterlängtad visit. Man skulle kunna säga att vi har handarbetscafé hela tiden! Idag har vi varit en sväng på äventyr också, och det blev verkligen ett äventyr när det regnade så mycket att jag inte kunde se vägen framför mig när jag körde!

Eftersom min mamma inte har någon ordning alls på stickor och virknålar (läs genomskinliga fryspåsar) sydde jag ett stort och ordentligt fodral till henne som förhoppningsvis ska sluka en hel del av hennes saker.

Jag har också stickat och tovat ett sittunderlägg till vintern, jag tänkte brodera det så småningom när lusten faller på.

Stickar lite gör jag också, en enkel slätstickad sjal i egenspunnet entrådigt garn tar långsamt fart. Jag funderar en del på vinterns behov av vantar, mössor och sockar. Trånar efter min fina symaskin som blev ännu "billigare" med den stärkta kronan på den engelska sidan. Undrar om de svenska leverantörerna kan matcha det priset?

I morgon vankas tjejmiddag med vin och stickning och planering inför sticklägret tillsammans med bästa gänget. Det ska bli riktigt härligt!

3 kommentarer:

  1. Inte dumt att tänka på vinterns behov redan nu. Rätt som det är sitter man där och fryser och har tusen andra projekt i korgarna, och vem har tid att göra gosiga sittunderlag då?!

    SvaraRadera
  2. Ja åååå vad roligt det ska bli imorgon! Jag längtar!

    Nu ska jag sova så jag orkar städa imorgon, haha. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad har du använt för garn till sittunderlaget. Jag har tänkt göra sådana och köpte Drops Eskimo, inte råkar du ha använt samma och vill berätta lite om storlek före och efter filtning?

    SvaraRadera