lördag 29 maj 2010

Loppis i Boden

Tidigt, tidigt på lördagsmorgonen begav jag mig av mot Boden och Lions årliga loppis. En nätt tripp på 30 mil t/r. Det ligger en speciell känsla över loppisar. Det är doften och stämningen. Jag hittade en spinnrock som såg fin ut, men den verkade sakna delar och jag som inte vet hur en sån fungerar trampade lite, snurrade på olika delar och såg framför mig hur jag spann vackert, vackert garn. Och önskade att jag hade någon med mig som visste hur de ska se ut och hur mycket det är värt att betala.

Jag tittade bland böckerna och hittade ett fynd;
En tia betalade jag för handarbetsbibliotekets kompletta del om stickning och virkning. Den innehåller guldkorn som hur du virkar en brudkrona:


Och andra vackra ting som broderade vantar. Jag är sjukt nöjd.


5 kommentarer:

  1. Jag har sett ganska många spinnrockar på loppis. Dom jag har sett har legat på 250-300, då är dom fina alltså! Sen kan man kanske få tag på billigare oxå men som du skriver så måste ju alla delar vara med. Jag får inte plats med en spinnrock annars hade jag gärna velat ha en... Det blir när jag flyttar till hemmet. En spinnrock plus en jäkligt skön massagefotölj! Och sticket i knät!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Vilket kap! :-) Spinnrockar från loppisar kan vara knepigt, speciellt om man vill ha flera spolar, det är svårt att hitta rätt storlek.

    Åh... Boden, min gamla uppväxtstad :-)

    SvaraRadera
  3. Blir det en brudkrona framöver då? :-) Boden är även min gamla uppväxtstad...

    SvaraRadera
  4. Åhh jag har den med.. Inte helt komplett men det är en guldgruva.. Jag tror jag 15 kronor på loppis för den... Och jag vill absolut inte vara utan den...

    SvaraRadera
  5. Härligt med en utflykt så där!

    Själv for jag till Haparanda och spenderade hela 300 kr på Ikea, haha. :)

    SvaraRadera