måndag 24 maj 2010

Sagittaria

Lägg till bild
Sagittaria. Åh vilken njutning hon har varit. Fantastisk från start till slut. Min första sjal stickad enbart från diagram och det gick fint, förrutom två saker. Chart 4 fick jag öva baklängesstickning 3 gånger. Och jag lyckades förskjuta chart 5, och märkte det inte föränn jag hade maskat av.

Min Sagittaria är som ett solsken, och inte helt perfekt. Hon var vansinnigt svår att fota, så att hennes otroliga skönhet kom till sitt bästa. Många likheter med mig märker jag!

Sagittaria är stickad i samma garn som min Citron, en underbar merinoangorett från Lienes som är så mjukt att man knappt tror att det är sant. Men det har en nackdel, det går av väldigt lätt. Hon mäter 185 X 90 cm efter blockning och det gick åt ungefär 75 gram totalt.

Sagittaria var som en riktigt bra bok, en sådan man saknar när man är läst klart den...

Det enda jag saknar mer är min pappas systemkamera som jag lekt med hela helgen... Jag vill, vill, vill ha en systemkamera...

5 kommentarer:

  1. Åh, nog fångade du skönheten hos Sagittaria! Fantastiskt fin!

    Jag vet inte vad jag slk göra med mina övningsgarn, det blir ju rätt så små mängder. Kanske pulsvärmare?

    Men jag spanar lite på färgad ull som man kunde köpa, spinna och kombinera med köpegarn till en dragspelsbasker kanske. Det är min superhemliga plan! :-)

    Vad ska du göra av ditt garn?

    SvaraRadera
  2. Men den var ju som en dröm. Super fin! var har du hittat det mönstret?

    SvaraRadera
  3. Tack! Anette, mönstret finns på http://vilman.blogspot.com/2007/03/sagittaria-shawl.html

    SvaraRadera
  4. Oh, så ljuvligt fin din sjal är! Vilket vackert mönster! Den blir fantastisk att ha till en sommarklänning, eller hur? Du har ju visst tagit bra foton på den :) Ha en bra vecka!

    SvaraRadera