söndag 11 april 2010

Vårmarknad och mys i slalombacken

I helgen har det varit vårmarknad i Arvidsjaur. Oftast snöar det ordentligt, men igår var det fantastiskt vacker väder och vi vågade oss ut och hejjade på folk man inte sett på hela vintern och köpte på oss en massa delikatesser som rökt regnbåge och renkorv. Innan vi for hem köpte vi med oss Thai-mat från Somdee och hennes tjejer som vi kalasade på hemma. Det enda garnståndet som fanns gick jag målmedvetet förbi.

I morse vaknade vi tidigt av solens strålar genom fönstret. Vi packade väskan och for upp på Vittjåkk med kaffetermos och bullar. Barnen åkte pulka och lekte i lekparken och vi satt på ett renskinn och njöt av solen och livet.

Varje år som vi är där tänker jag att nästa år ska jag lära mig att åka slalom, eller åtminstone nyttja de fantastiska längdskidspåren som finns där. Min vinter har varit värdelös ur den aspekten. Jag har inte stått på skidorna en gång i år, vi har knappt varit ute med skotern och bara varit i stugan och bastat nån gång och allt det pga den här förbannade huvudvärken.
Men den här helgen har faktiskt varit helt ok, jag har mått mycket bättre, orkat mer och inte haft lika ont i huvudet. Jag hoppas att det håller i sig och att det är på rätt väg!! Jag bjuder på lite bilder från dagens utflykt.
Tänk att jag äntligen blev bönhörd i min längtan efter våren!



3 kommentarer:

  1. Ååh vad härligt det ser ut! Klart du ska åka slalom när du bor i de trakterna. Skönt att huvudvärken är bättre. Det är ju inte alls kul att ha.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det håller i sig, jag håller tummarna för det! (BÅDE våren och mindre huvudvärk!)
    (Hm, slog mig just som jag skrev "huvudvärk", det kanske är tandläkaren du skulle konsultera? Kanske du biter ihop hela nätterna eller så? Jag hade sånt för mig ett tag, resulterade i ett diadem av värk...)

    SvaraRadera
  3. Ja nu verkar våren ha kommit hit till norr
    Hoppas det löser sig med din huvudvärk
    Ha det bra

    SvaraRadera