söndag 25 april 2010

Städning för fibernördar

Idag, under storstädningens gång fick jag syn på fetvadden i badrumskåpet och tänkte omedelbart... Hm...? Tänk om...?

Och eftersom jag har svårt att stå emot frestelser så kan jag rapportera att ja, det går att spinna fetvadd, det kan nog tom bli ganska bra om man är lite (läs mycket) mer nogrann än jag var. Frågan är hur kul det är att sticka med, det är ju väldigt ostrechigt, vilket är min generella invändning mot t.ex. bomullsgarner.

Tja, nån gång kanske jag får för mig att spinna upp lagret hemma och då får jag väl svar på frågorna hur kul det skulle vara att sticka i och hur det beter sig efter tvätt. Kanske skulle vara superkul att färga också...?

Nåväl, jag lider ingen akut fiberbrist just nu, men jag bjuder på lite fetvaddspinningsbilder (oj vad svårt det är att fota vitt och lurvigt) för det höga (?) underhållningsvärdets skull!



1 kommentar:

  1. Det där är ett tecken på att du håller på att bli beroende. Själv samlar jag katternas hår för att göra garn av... :S

    SvaraRadera