tisdag 27 april 2010

En annan typ av hoppsan


Jag har påbörjat en Little sister's dress, ett mönster som är smart, enkelt och effektfullt. Har stickat på, varit superduktig och fäst alla trådar eftersom jag bytt färg och varit så nöjd med hur den blir.
Idag har jag varit på Stickcafé och än en gång njutit av att vara i gott sällskap, bland kreativa damer och fylld av energi och inspiration efter kom jag hem och skulle påbörja avmaskning för ärmar och sedan påbörja själva kjoldelen. Och inser... att jag missat en m1 inom * och således ökat 4 för lite på var ökningsvarv på hela oket och nu har jag 70 maskor för lite!
Jag har svutit litegrann, det ska jag erkänna. Nu tänker jag att jag helt enkelt får fortsätta efter eget huvud och förhoppningsvis blir det användningsbart, annars får jag väl ja... säga hoppsan och ge mig på något annat.

2 kommentarer:

  1. Naw...men du kan säkert få till det på något bra sätt! Kan ju inte gärna repa upp när du så redigt fäst trådarna.
    Går det inte är kanske Hoppsan! bra!

    SvaraRadera