måndag 19 april 2010

(Sp)Inspiration

Ett tag har jag följt andra som är riktigt duktiga på och som just lär sig att spinna. Jag har egentligen aldrig kännt något behov av den kunskapen, tills Cecilia påbörjade sin resa. Och plötsligt såg jag spinning överallt! Kolla t.ex hos:

Fale artut
Koftan
Dödergök

Så igår, efter att ha varit inne och tittat hos Megan gjorde jag slag i saken och beställde ett kit hos Spinspiration. Idag såg jag till min glädje att Viffla, som är en sann (sp)inspiration har en fantastisk utlottning. Hon lottar nämligen ut egentillverkade, fantastiskt vackra sländor och ull. Ta en titt här!

2 kommentarer:

  1. Åh, så roligt! Vi får följas åt med detta! Min slända har inte kommit än...kanske idag?!

    SvaraRadera
  2. Inspiration är helt fantastiskt! Och vet du... när jag såg din swallowtail för ett tag sen blev jag så alldeles imponerad, den är så vacker! Och jag som har haft svårt med att sticka spets, bestämde mig då för att försöka sticka en sjal för första gången.

    Så TACK för inspirationen! Tack vare dig så sitter nu den allra första början på min alldeles egna swallowtail på mina stickor... :D

    SvaraRadera