lördag 10 april 2010

Jag stickar också!

Jag har påbörjat en Ishbel, igen. Den är ju superfin och jag har provat lite olika garntjocklekar, från zauberball till nu när jag använder ett gammalt traderafynd i arantjocklek och nu hoppas jag på att det blir tredje gången gillt eftersom mina tidigare försök inte överlevt froggning.

Det är bara det att den talar inte till mig. Lockar inte när jag gör annat. Och jag tycker att den är rätt tråkig! Det måste vara nåt fel, speciellt när jag hör andra som blir som besatta av mönstret och stickar sjal efter sjal. Vad är det jag missat?




Jag surfar runt i alla eras bloggar och ser med avundsjuka på hur våren sprider sig över landet. Jag läser om hur ni tar eftermiddagslur i hängmattan och om fantastiska äventyr i naturen och hur de första tappra krokusar och narcisser tränger igenom jordlagret. Här har det tinat mycket, vi har faktiskt torra vägar nu. Men, om jag tittar ut genom fönstret ser jag det här.


Våren, vart är du?

Nåja, när jag bodde utomlands fick jag ett förslag på hur det kommer sig att skandinaviska kvinnor är de vackraste i världen. Jo, vi är ju djupfrysta halva året! Se där! Jag tycker om vintern, men här har inte snön töat ordentligt till skolavslutningen. Det har sina nackdelar att bo i de djupaste kallaste norrlandsskogarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar