lördag 24 april 2010

Fantastiska lördag

I morse när jag vaknade sken solen i mitt inre och i sista sekund bestämde jag mig för att jag för första gången skulle försöka orka med en promenad. Jag bjuder på några bilder från min promenad.





På vägen ligger en kallkälla (nedersta bilden), med vatten så klart och rent att man kan dricka det med kupade händer direkt ur källan. Det är fantastiskt, kallt och friskt och så otroligt lyxigt.


Bakvalen ligger vid pulkabacken, precis intill Ringelskolan, här samlas föräldrar och barn (och säkert en hel del ungdomar kvällstid), grillar och njuter.

Väl inne på samhället långlunchade jag med finaste Ulrika, vi bubblade, pratade och skrattade så timmarna flög iväg. Ulrika jag känner mig lyckligt lottad som får möjligheten att spendera tid med dig, jag tycker så otroligt mycket om dig och jag blir alltid så inspirerad och fylld av glädje när vi ses!
På vägen hem passerade jag en ensam svan som satt på den frusna sjön. Svanar är ett säkert vårtecken, men brukar inte de komma i par?

Dagen avslutade vi i Paradiset, en snabb visit som fyllde mig med ytterligare energi och värme. Här börjar vattnet äntligen tina och snart, snart kommer jag kunna sitta på min brygga och sticka igen!

3 kommentarer:

  1. Fantastiska naturbilder som får mig att längta efter vintern, trots att vi närmar oss våren! Vackert, låter skönt att sitta på bryggan och sticka!

    SvaraRadera
  2. Svanar brukar komma i par men har den ena dött så skaffar dom väldigt sällan någon ny partner. Sad but true...

    SvaraRadera
  3. Tack själv!!Jag tycker så otroligt mycket om dig med!

    SvaraRadera