lördag 12 juni 2010

Spinning around...

I paketet som jag skrev om häromdagen kom en Kunderts slända som jag hade beställt. 38 gram tror jag att den vägde och skillnaden mellan att spinna med den och att spinna med sländan från nybörjarkitet är... ja... som att jämföra...ja...jag vet inte hur jag ska beskriva det. Jag fick ungefär samma känsla första gången jag provade knit-pros stickor. Den som upplevt det förstår kanske vad jag menar?

Jag har äntligen vågat gå från "park and draft mode" och nu känns det som att jag börjat spinna på riktigt! 50 gram Shetland Humbug har blivit till 163 meter entrådigt garn. Den här gången lindade jag garnet runt en bokrygg och efter ett varmt bad slog jag garnet hårt mot trätrallen utomhus. Jag tog ut all min aggression och resultatet är förbluffande. Ett mjukt och jämnt garn. Det hade jag nog inte förväntat mig. Vilken tur jag har som kan få så otroligt bra tips direkt i anslutning till mina försök!


Jag tycker jag gör stora framsteg, framförallt så är det så fantastiskt roligt. Stickningen får vila så länge jag känner så.

4 kommentarer:

  1. Åhå! Det FINNS alltså en REELL anledning att köpa sig en stilig slända! Härligt! :-)
    (I'm so worth it!)

    Gôtt för mig att jollra i ditt kölvatten; till veckan kommer jag ha tid att ta itu med mitt "bästa garn". Varmt vatten och tuffa tag, om jag förstått rätt!

    Ditt ser fantastiskt ut...nu med! :-)

    SvaraRadera
  2. Bråkstakar borde alltså börja göra sitt eget garn! Att få ta ut aggressioner på det sättet kanske kunde stoppa många bråk i världen!

    SvaraRadera
  3. Japp, låter som om du är fast! :) Har du tänkt sticka något av det också? :P

    SvaraRadera
  4. Så fint ditt garn är och så kul att du är igång!Det är ju så fantastiskt roligt att spinna!

    SvaraRadera