tisdag 1 juni 2010

Jag kunde visst inte stå emot

När jag avmaskade Sagittaria infann sig ett tomrum. Ett sådant som jag inte riktigt velat fylla. Jag har froggat gamla projekt som inte riktigt velat sig. Funderat lite på egna mönster, räknat lite och skissat. Fått en beställning på en jordgubbsmössa till bonusbarnbarnet som jag behöver shoppa garn till. Provat att virka litegrann och mest fått ont i armen. Kanske ska investera i ergonomiska virknålar?

Men det mesta har kännts ganska halvhjärtat. Fetching var snabba och enkla. Och jag har funderat över hur många sjalar man egentligen har användning för. 2010 har blivit ett ordentligt sjalår.

Jag har surfat mycket, tittat på vad andra gör och tillslut började jag nysta upp en härva vinröd Cascade Heathers och påbörjade en Saroyan som jag haft köad länge. Ett ganska enkelt och snyggt projekt. Kanske passar fint för stick-café?



Jag börjar se fram emot sticklägret mer och mer, jag som inte ens hade tänkt åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar