måndag 9 november 2009

FOs, nya stickningar, sticklitteratur och te och garnpaket!

Helgen har varit en riktig, gör färdigt och gör om gör rätt helg. Jag har stickat färdigt stora killens spindelvantar;

Lilleman behövde en ny mössa, hans har mysteriskt försvunnit och de jag kan hitta är för små. Två nystan eskimå blev en randig mössa som helt godkändes av lilleman.
När jag beställde årets fars dag present lät jag lite godbitar till mamma följa med och jag blev inte besviken. Vilken mönsterskatt, jag har legat flera kvällar i rad och bläddrat fram och tillbaka och låtit inspirationen komma.

Jag tog mod till mig och stickade baklänges mååånga varv på mina companion mitts, när de var nästan färdiga insåg jag att jag gjort helt fel på tumkilen. I början av tumkilen. Jag måste alltså börja om igen. Gaaaaah. En sann utmaning. Jag löste det på samma sätt som jag brukar göra, jag började på en ny stickning.


Jag har två stickningar som ligger, en FLS där garnet viskat till mig hela tiden att mönstret inte är rätt och halvvägs skriker den jag VILL inte bli en FLS. Gör om. Jag har bara inte riktigt hjärta, än. Så det ligger där, brevid en halvfärdig koftans kofta där garnet som jag var helt övertygad om skulle räcka till hela tröjan bara räckte halvvägs. Där ser man. Ytterligare en läxa lärd, för garnet var ett traderafynd och jag har ingen aning om varken tillverkare eller färg så här långt i efterhand.


En kändis har flyttat till min ort, det är hur spännande som helst. Bures boahtin!


Sist men inte minst, i dag låg ett efterlängtat paket i brevlådan. Det är lustigt det där med paket egentligen, trots att de är väntade går man som en liten unge inför första snön och undrar; Är det här snart, är det här snart? Mitt te och garn paket landade hos http://brittmariel.blogg.se/. Och idag låg mitt i brevlådan, det var nästan lite högtidligt att öppna. Jag låter fotot tala för sig själv. Klubban la min son beslag på och tackade så gott. Båda tesorterna var helt nya för mig och jag har hunnit smaka det ena som var gudomligt! Tack Mimmi! Precis vad jag behövde en dag som denna efter nattvak över sjukt barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar