torsdag 19 november 2009

Dance me til the end of love

Vår time out tycks börja göra nytta, plötsligt längtar jag efter en svängom med mina companion-mitts, kanske mest för att jag längtar efter att låta mina frusna handleder får linda in sig i dess skönhet och värme. Ja jag längtar efter att få öka takten och få avsluta dem. Jag har ju så många andra saker som skall komma ur dess svallvågor. Fair isle tam för att nämna en.

Sen har jag ju mitt eget lilla koreograf-projekt som kom från inspirationen som svallade ur att kunna dansa med mer än en partner åt gången. Det blir ett (eller flera) par vantar, inspirerade av den nordsamiska gákti. Jag har tittat på våra koltar, på skoband och kläden och tagit inspiration från hjärtat. Jag har kommit på ett par olika kombinationer, jag har skissat och ritat, men inte börjat provssticka än. Det skulle vara så vansinnigt roligt att få komma ut med en egen design, tolkad från mitt ursprung. Jag ska trotsa min prestationsångest och lovar att publicera mina framsteg, kanske blir det tom ett eget mönster om någon skulle vara intresserad.

Jag blev otroligt inspirerad av Ulrika och hennes Odessa och för första gången i mitt liv kände jag ett behov av att kunna sticka med pärlor. Men jag kan ingenting om att sticka med pärlor. Nu måste jag ta reda på hur man gör och vad man ska tänka på! Jag fick jättebra tips på http://www.parltorget.se/ och hittar en massa fint, men vilken storlek ska man ha, vad jag ska jag tänka på?

Sist men inte minst. Jag är nominerad i SYTYCKs Twist-tävling! Och j a g leder?! I så hård konkurrens! Det är inte klokt!! Jag är tacksam och smickrad! Tack till alla er som röstat på mig! Precis vad jag behövde för att orka med mörkret och kylan just nu. När jag kommer hem från jobbet ska jag hälla upp ett glas vin och fira, och sjunka ner och avsluta mina reading mitts, jag känner mig redan som en vinnare som blivit nominerad!

1 kommentar: