fredag 16 oktober 2009

Star-struck!

Idag begav jag mig genom ett regnigt Stockholm idag för att gå på garnshopping. Hos Marias garn hittade jag mjuka, glansiga och njutningsfulla garner att kela med. För att inte tala om vilken service man får där, jag hörde andra stickerskor som fick tips om stickfasthet, mönsterpassning och allehanda användbara tips. Jag klappade mest garn! Tillslut så vågade jag prata lite med en av mina absoluta idoler i stickvärlden och när jag gick därifrån tänkte jag, att nog är ju världen en lite bättre plats med så fantastiska människor. Och funderade lite över att jag träffat min organisations personalchef tidigare i veckan, men att mötet med Maria gjorde mig mer starstruck! Därifrån kom jag med en massa godsaker och nyttiga prylar som gör mig glad bara av tanken.

Jag har stickat färdigt två baskrar och nu ger jag mig i kast med ett par vantar till min morfar så att han inte ska behöva frysa. Nu ska jag åter ge mig ut i regnet, kanske blir det mer garn, vi får väl se... Sen blir det god middag med goda vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar