tisdag 20 oktober 2009

Hemma igen

Det har varit en lång vecka, jag har varit på arbetsrelaterad kurs i Stockholm och stannade så sedan kvar över helgen för att passa på att träffa familj och vänner - till mina barn stora förtret. På lördagen pratade jag med min fyraåring som la kommentaren;

"Mamma, du kan säga till dina jobbarkompisar att jag inte vill att du ska komma hem nå mer. Jag vill att du ska dö. " Det känns i mammahjärtat!

Det har blivit lite stickat, men inte så mycket som jag tänkt mig. För på flyget ner till Stockholm gick själva kabeln på min rundsticka av! Jag ville inte ta med mig KnitPro-stickorna, av rädsla för att få dem konfiskerade i säkerhetskontrollen. Tji fick jag. Med hjälp av ett plåster lyckades jag laga tillräckligt för att kunna sticka klart min Icing swirl hat. Den stickades i Drops Eskimo i en härligt olivgrön färg. Varm och skön och blixtsnabb att sticka! Jag gjorde ett försök att fota den med hjälp av badrumsspegeln innan den fick en ny ägare.





Sen har jag ju shoppat! Massor av härligt mjukt och ljuvligt doftande ullgarn. Kampes tvåtrådiga, zauberball, eskimo för att nämna några. Och så köpte jag en sån här. Smidigt för att hålla reda på diagrammen! För att inte tala om det som jag inte köpte men som jag önskar att jag hade köpt! Cable Connectors och en smidig kniv för att skära av garnet följde också med!


Och så sist men inte minst. Utmaningen. Den som tagit mig till nya höjder, som fått mig att sucka, ooha, aha och bredda mina vyer. Och som motiverat mig till att tom tänka i koreografi-banor. För efter att ha tittat efter och sökt inspiration har jag hittat så otroligt mycket fint. Men varje gång tänkt, men tänk om man skulle göra så här i stället. Jag har skissat på föreläsningar och funderat och tänkt. Kanske, kanske leder det till ett alldeles eget mönster?


Så här långt har jag kommit med mina Companion mitts;


Än så länge går det bra jag har konsulterat youtube en hel del, jag har hittat inspiration här, här, här! Interweave Videos är en riktig skatt oavsett vilken dansstil du föredrar! Jag älskar deras slutkläm, make time for yarn every day! På youtube finns också en rad andra användbara videos, t.ex german cast on och provisional cast on.
Idag är jag hemma med sjuka barn. Förhoppningsvis kanske jag får en chans att sticka lite också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar