fredag 5 februari 2010

Sjukling

Denna vecka har varit kantad av sjukdom. Först blev husets minsting magsjuk, sen efter en dag på jobbet blev jag dunderförkyld. Läget är så här; Jag har ingen röst - inte ens en sexig whiskeyröst - bara en viskning får jag fram. Feber med frossa och total avsaknad av lukt och smaksinne kombinerat med en ond, ond, ond hals.

Jag som normalt sett spenderar en stor del av mitt liv med att låta munlädret fladdra får nu fokusera min energi på annat. Stickprojekt t.ex. Jag har funderat över mina kommande stickprojekt och kommit fram till att jag vill sticka en väst/kortärmad cardigan. Jag har sökt högt och lågt och har nu fått ner mina kandidater till (ravelrylänkar);

Jag vill helst slippa montering, jag vill ha den i någon grå nyans och jag vill att den ska se dressad ut, både till jeans, kjol och kostym!

Jag har också bestämt mig för att åka ner tidigare till Sthlm och gå på syfestivalen. Jag börjar känna att inspirationen rinner till och plötsligt är jag jättesugen på att sticka både det ena och det andra! Bara inte just de saker som jag redan påbörjat.... ;-)

Jag försöker turbokurera mig med starkt te och honung för jag vill så otroligt gärna till Jokkmokk i morgon, på marknaden och för att fira samernas nationaldag!

3 kommentarer:

  1. Bohuslänsk förkylningskur: Massor med ansjovis! Vet inte om det funkar, själv föredrar jag massor med rå vitlök och sedan en slurk pressad citron! Svider och förlamar! :-)

    Marknad i Jokkmokk låter spännande, hoppas du kommer iväg!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag är väldigt nöjd med den själv också, men den viskar liksom att den redan tillhör någon annan så den får bli en överraskningspresent.

    Jag har inte varit fast anställd på jobbet utan jobbat som konsult för ett bemanningsföretag. Det har sina för och nackdelar, men just nu är jag glad att jag inte satt fast i någon uppsägningstid utan bara kunde städa mitt skrivbord och gå.

    Hoppas att förkylningen släpper snart så att du får gå på marknaden! Jag försökte bli frisk genom choklad, men det kändes lite bortslösat när jag inte kände någon smak..

    Oj, världens längsta kommentar. Men ibland har man mycket att säga =)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning! Men tråkigt att du är förkyld! Mitt knep är två alvedon och varm svartvinbärssaft, det lindrar en stund iaf.
    Hoppas du kommer iväg till Jokkmokk, det vore underbart att få vara där.
    Krya på dig!
    Regina

    SvaraRadera