onsdag 17 februari 2010

Citron-hjälp eftersökes

Hem efter jobbet, helt färdig. Handnystade gladgult garn. Måste skaffa mig nån mackapär som gör att jag slipper det jobbet framöver. La upp citron inför resan ner till den kungliga huvudstaden.

Stickade första sektionen och min spontana tanke är; Det måste finnas något smartare sätt att göra ökningarna, som inte lämnar så där fula hål?! Hur har alla ni med fantastiska citroner gjort med era? Blir det bättre efter blockning? Alla tips emottages med glädje!

Föresten kommer jag gladsticka mig hela vägen till Sthlm, jag har nämligen vunnit inträdesbiljetten till Syfestivalen hos Stickamera och kan nu spendera de pengarna på garn istället! I övrigt ligger min SYTYCK-vinst bra till, jag klappar den ett par gånger om dagen och undrar vad jag ska göra som kan göra garnet rättvisa.

2 kommentarer:

  1. Stickar du den vriden, trådgrejsen du plockat upp som ska bli ny maska?

    Som det står i deras lista med förklaringar av förtkortningar:

    "Make 1 stitch: Insert left needle, from front to back, under strand of yarn which runs between last stitch on left needle and first stitch on right needle; knit this stitch through back loop.
    1 stitch increased."

    Kommer du på stickcafé imorgon?

    SvaraRadera
  2. Jag har hål i min också, den är dock fortfarande oblockad så det kanske blir lite bättre framöver. Jag tycker att hålen syntes mest de första varven, sedan försvinner de lite i rufflorna.
    Jag vann också helt otippat en biljett till syfestivalen, men var tvungen att lämna igen den eftersom jag inte hade råd att åka till stockholm, än mindre köpa garn på mässan. Nästa gång kanske =) Klappa lite garn åt mig också!

    SvaraRadera