måndag 1 februari 2010

Inspirationslös

Sen jag kom hem från Egypten har jag lidit av post-travel-depression. Jag hittar inte glädjen eller inspirationen.

Jag beställde garn från Liene och min färg var på halva priset! Jag köpte två härvor för att inte få brist när suget efter knallgult faller in, det slank ner något annat också. Det levererades fortare än kvickt. Jag beställde på kvällen och fick ordern i brevlådan efter ett och ett halvt dygn, trots förskottsbetalning! Vilken service!

Jag klappar lite garn och söker efter inspiration.

Jag har stickat några varv på Luna moth, gjort nästan ena februari-mudden Augusta. Jag har froggat några projekt som inte kommer att stickas färdigt. Provat virkning. Druckit nån flaska vin. Letat massor efter den där brinnande passionen som jag normalt känner, på bloggar, i tidningar, i mina gömmor.

Jag har en tjänsteresa till Sthlm mån-tisd efter syfestivalen, funderar på att åka tidigare ner och passa på att njuta av goda vänners sällskap och söka inspiration på festivalen. Och kanske trotsa köpförbudet (som redan brutits en gång).

Jag har fått öka min medicindos och den gör mig avtrubbad, trött och ledsen. Frågan är om jag inte hellre har ont. Det känns som att jag har gjort slut med en god vän.

2 kommentarer:

  1. Inte så konstigt att du känner dig nere.
    Passa på att unna dig saker som gör dig glad, nu är det ju verkligen läge för det.
    Handla garn om det gör dig glad, absolut!

    Jag hoppas det vänder snart, det är verkligen så trist och tomt utan ordentlig sticklust.

    (Jag är åter i Arvidsjaur 11/2, kanske vi lyckas få till en träff snart? När du känner att du orkar och har lust, förstås!)

    Kramar,
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hm. Skulle vilja fråga dig en sak och undrar om du skulle kunna tänka dig att skicka ett mail till mig så jag kan ställa min fråga lite mindre publikt? :-)
    knitwit62 at rocketmail punkt com

    SvaraRadera