söndag 28 mars 2010

Ros på blockning




En rosa Rose Red, stickad på 3 mm strumpstickor i M&K Eco Baby Ull i färg 179 som jag fick av Elisabeth i Hemlis 6. Utav någon konstig anledning fick jag för mig att jag hade tre nystan i stället för två och kontrollerade inte det föränn när jag nästan var klar och det andra nystanet tog slut.

I desperation bad jag om råd i bloggen och lösningen blev en kombination av en av mina första tankar och de goda förslag jag fick. Jag förkortade flätorna något och maskade av med en avvikande färg. En gammelrosa mohair så det syns inte så stor skillnad.

Rosen var en glädjefull stickning, Ysolda en fenomenal designer som designar mönster som är vackra, snabbstickade och proppfyllda av ren stickglädje. Jag kommer absolut sticka fler, detta mönster är bland de roligaste jag någonsin stickat!

1 kommentar:

  1. Det avgör saken; jag ska också sticka en!
    Tycker det blev fint med avmaskningen, man ser att det är annan färg men nästan bara som ett skimmer.

    SvaraRadera