torsdag 25 februari 2010

Stockholmshelgen

Nu är jag inne på femte sektionen på min knallgula citron. Jag sällar mig till skalan som fastslår att det är lååååånga varv nu. Och värre blir det. Den är mjuk och gladgul, jag ser fram emot att kunna vira den runt halsen!

Hotellet jag bodde på sista natten i Stockholm var lyxigt och med ett bra läge. Bäst av allt var golvvärmen som stod inställd på den omiljövänliga temperaturen 28 grader. Svårast var att komma sig ur sängen!

På en helg i Sthlm snöade det ungefär en halvmeter. Inget för oss som är vana vid snö, men tyvärr betyder det trafikkaos för den halvmiljonen stockholmare som varje dag tar sig fram kommunalt. För mig innebar det en helg av lättja och mys med familjen eftersom jag ändå inte tog mig så långt.


Syfestivalen var enorm! Jag ohade och ahade mig genom mässan under otaliga timmar, satt på en bänk och stickade på min citron när mitt sällskap shoppade loss och spenderade hela budgeten på inspirerande och vackra garner. Jag shoppade även loss hos Gällivare textil, nu blir det tenntrådsbroderi av!
Stockholm är bra i små portioner, jag kom snabbt fram till att det inte längre känns som ett mål att flytta tillbaka. Jag trivs så bra här, i mitt röda hus med vita knutar på landet, nära till allt - och med naturen på min baksida.
Nu ska jag dra på mig understället och kliva i ytterkläderna och ta en promenad till jobbet i strålande solsken och isande kyla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar