onsdag 7 juli 2010

I stället för plastpåsar!

Efter jobbet for vi till Stugan och grillade vår middag där. Livet blir så mycket rikare när man gör saker som tillför energi! När vi kom hem var jag fylld av energi och skaparlust, så jag sydde två stycken dagis-väskor till mina två Cowboys.

Tyget är ett par gamla gardiner, jag tycker det är vårt ansvar att återvinna så mycket som bara är möjligt! Grabbarna blev sjukt nöjda och väskorna är redan fyllda med badkläder inför morgondagen!


I går hade jag ett otroligt inspirerande samtal och det mynnade i ett stort och viktigt beslut som mognat under en längre tid. Jag var lyckligare än jag varit på ganska länge efter det samtalet.

Äntligen känns det som att jag faktiskt är på rätt väg och plötsligt kommer inspirationen med sån kraft att jag tom behövt skaffa en inspirationsbok för att skriva ner alla mina idéer! Utan att säga för mycket kan jag säga att jag har en känsla av att jag har ett otroligt spännande år framför mig!

4 kommentarer:

  1. Dagisväskor var ju smart! Jag tänker på allt jag släpat mellan hemmet och dagis genom åren, en särskild väska hade gjort susen!

    Det är fantastiskt hur små saker (som en härlig grillutflykt ju egentligen är!) kan göra att man orkar mera. Ibland är det bara så svårt att komma ihåg det och så gör man tvärtom, vilar sig tröttare.

    Det är också fantastiskt hur ett samtal kan gå raka vägen in i kärnan och göra skillnad!

    Gott att läsa energin i detta inlägg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Men du, det låter ju så härligt spännande!! Å vad glad jag blir för din skull!!

    SvaraRadera
  3. Det låter ju spännande!! Härligt :)

    Även jag har funderat på alla dessa gardiner som man inte längre använder, känns så onödigt att de bara ligger i skåpet. Detta var en mycket god idé!! Ha en trevlig solrik och varm sommardag!!

    SvaraRadera
  4. Ååh vad spännande och härligt det låter. Det ska bli kul att följa din resa. Kassarna blev superfina.

    SvaraRadera